VELİK Osmanlıca ne demek?

Sponsorlu Bağlantılar

Sponsorlu Bağlantılar

VELİK kelimesinin Osmanlıca anlamı nedir?

VELİK: (Velikin) f. Amma, lâkin, fakat.

VELİK ile alakalı bazı sözcükler ve Osmanlıca anlamı

  • LÎKİN: f. Lâkin, eğer, amma, fakat. Devamını Oku

  • LÎK: f. Lâkin, amma, ancak, fakat. Devamını Oku

  • LÂKİN: Amma. Fakat. Ancak. şu kadar var ki. Devamını Oku

  • AMMA: (Bak: Emmâ) Devamını Oku

  • MUŞAMMA’: (şem’. den) Muşamba. Devamını Oku

  • İFAKAT-YÂB: f. İfakat bulucu, iyileşen. Devamını Oku

  • AKL-I BEŞER: İnsan aklı. İnsan düşüncesi.(Kur’anın hakaik-ı İlâhiyeye dair beyanatı ve tılsım-ı kâinatı fethedip ve hilkat-ı âlemin muammasını açan beyanat-ı kevniyesi, ihbarat-ı gaybiyenin en mühimmidir. Çünkü: O hakaik-ı gaybiyeyi hadsiz dalâlet yolları içinde istikametle onları gidip bulmak, akl-ı beşerin kârı değildir ve olamaz. Beşerin en dâhi hükemaları o mesâilin en küçüğüne akıllarıyla yetişmediği mâlumdur. Hem Devamını Oku

  • Fİ’L-İ HİKÂYE: Gr: Geçmiş zamanda olmuş fakat konuşan kimsenin görmüş olduğu bir işi anlatan fiil. Meselâ: Okumuş idi, yazmış idi, vurdu gibi. Devamını Oku

  • TAHT-EŞ ŞUUR: Şuur altı. Şuur haricinde olarak açılıp yayılan zihnî faaliyet.(Taht-eş şuur, gayr-ı meş’urdan vâzıhan farklıdır. Hâfızada teraküm etmiş, fakat bu anda kendisini düşünmediğimiz hâtıralar, gayr-i meş’ur ve kaimdirler. Fakat taht-eş şuur değildirler. L.R.) Devamını Oku

  • TAHT-EŞ ŞUUR: Şuur altı. Şuur haricinde olarak açılıp yayılan zihnî faaliyet.(Taht-eş şuur, gayr-ı meş’urdan vâzıhan farklıdır. Hâfızada teraküm etmiş, fakat bu anda kendisini düşünmediğimiz hâtıralar, gayr-i meş’ur ve kaimdirler. Fakat taht-eş şuur değildirler. L.R.) Devamını Oku

  • MÜNEKKİD: Tenkid edici. Kötüyü iyiyi ayıran ve onları söyleyen, kusurları söyleyen.(Her sözün doğru olmalı, fakat her doğruyu söylemek doğru değil… Her söylediğin hak olmalı, fakat her hakkı söylemeğe senin hakkın yok. M.) Devamını Oku

  • MİHANİKİYYET: yun. (Mihanik. den) Makine sanayiini ihate eden fen ve ilimler. Makine gibi cansız şeyler. * Cansız ve duygusuz fakat ahenkli hareket ve hareket kabiliyeti. Devamını Oku

  • KİZB: Yalan. Yalan söyleme. (Sıdkın zıddı)(Kizb, küfrün esasıdır. Kizb, nifâkın birinci alâmetidir. Kizb, Kudret-i İlâhiyyeye bir iftiradır. Kizb, Hikmet-i Rabbaniyyeye zıddır. Ahlâk-ı âliyeyi tahrib eden kizbtir. Âlem-i İslâmı zehirlendiren, ancak kizbtir. Âlem-i beşerin ahvalini fesada veren, kizbtir. Nev-i beşeri kemalâttan geri bırakan, kizbtir. Müseylime-i kezzab ile emsalini âlemde rezil ve rüsva eden, kizbdir. İşte bu Devamını Oku

  • MÜTEMERRİD: İnatçı, ısrar eden, dik kafalılık eden. Kibirlilik eden.(Dine muhalif felsefeden tam ders alan, bir firavun olur. Fakat en hasis şeye ibadet eden ve menfaat gördüğü her şeyi kendine rab telâkki eden bir firavun-u zelildir. Hem mütemerriddir. Fakat bir lezzeti için nihayet zilleti kabul eden miskin bir mütemerriddir. Hasis bir menfaat için şeytanın ayağını öper Devamını Oku

  • KÜFRAN-I Nİ’MET: Cenâb-ı Hakkın ihsan ettiği ni’metleri bilmemek ve hürmetsizlikte bulunmak. (Bak: Tahdis-i ni’met)(Bazan tevâzu, küfrân-ı ni’meti istilzâm ediyor; belki küfrân-ı ni’met olur. Bazan da tahdis-i ni’met iftihar olur. İkisi de zarardır. Bunun çare-i yegânesi ki, ne küfrân-ı ni’met çıksın ne de iftihar olsun. Meziyyet ve kemalâtları ikrâr edip, fakat temellük etmiyerek, Mün’im-i Hakikinin eser-i Devamını Oku

Sponsorlu Bağlantılar