LEBH Osmanlıca ne demek?

Sponsorlu Bağlantılar

LEBH kelimesinin Osmanlıca anlamı nedir?

LEBH: Bir büyük ağacın adı. (Bir kimse kabuğunu yarsa filhâl o kişiye uyuşukluk gelir; o ağaçtan tahtalar biçip gemi yaparlar. Rivâyet olunur ki, iki tahtasını birbirine bitiştirip bir yıl su içinde dursa ikisi bir olup yekpâre olur, Mısır'da yetişir. Ahter-i Kebir'den)

Sponsorlu Bağlantılar

LEBH ile alakalı bazı sözcükler ve Osmanlıca anlamı

  • TARSİF: Birbirine bitiştirip kuvvetlendirme, sağlamlaştırma. Devamını Oku

  • KİLÂ: Her ikisi, her iki (mânalarında olup dâima izâfet olur). Devamını Oku

  • MUSTANİ': Birini yetiştirip adam eden kimse. * Yedirip içiren, ikram eden, ziyâfet veren. Devamını Oku

  • FAVÎNA: Ud-us salib dedikleri nesne ki iki sınıftır; biri erkek olup uzundur, biri dişidir ki ondan kısa olur ve ikisi de kafasızdır. Devamını Oku

  • DİMAĞ: Beyin. Kafanın içi. (Bak: Kalb)(Dimağda merâtib var birbiriyle mültebis ahkâmları muhtelif. Evvel tahayyül olur so a tasavvur gelir.So a gelir taakkul, so a tasdik ediyor so a iz’an oluyor, so a gelir iltizam so a itikad gelir.İtikadın başkadır, iltizamın başkadır. Herbirinden çıkar bir hâlet; salâbet itikaddan.Taassub iltizamdan, imtisal iz’andan, tasdikten iltizam, taakkulde bitaraf, bibehre Devamını Oku

  • LÂZIM-I BEYYİN: Bu tabirin masdariyet şekli “Lüzum-u beyyin” olup ikisi aynı mânaya gelir. Herhangi bir şey hatıra gelince hiç bir delil ve emareye ihtiyaç olmadan o şeyle beraber düşünülmesi zaruri olan diğer bir şey. Meselâ: İnsan denildiği zaman, kabiliyet-i ilim ve san’at akla gelmesi gibi… Devamını Oku

  • LÂZIM-I BEYYİN: Bu tabirin masdariyet şekli “Lüzum-u beyyin” olup ikisi aynı mânaya gelir. Herhangi bir şey hatıra gelince hiç bir delil ve emareye ihtiyaç olmadan o şeyle beraber düşünülmesi zaruri olan diğer bir şey. Meselâ: İnsan denildiği zaman, kabiliyet-i ilim ve san’at akla gelmesi gibi… Devamını Oku

  • TELASUK: (Lüsuk. dan) Bitişme, yapışma. Birbirine bitişik olma. Devamını Oku

  • KÂFİR: Hakkı görmeyen ve örten. İyilik bilmeyen. Allah’ı inkâr eden. Dinsiz. İmanın esaslarına veya bunlardan birine inanmayan. Mülhid.(Arkadaş! İman, bütün eşya arasında hakiki bir uhuvveti, irtibatı, ittisali ve ittihad rabıtalarını te’sis eder.Küfür ise, bürudet gibi bütün eşyayı birbirinden ayrı gösterir ve birbirine ecnebi nazarıyla baktırır. Bunun içindir ki, mü’minin ruhunda adavet, kin, vahşet yoktur. En Devamını Oku

  • SİNİMMAR: Ay, kamer. * Gece uyumayan erkek. * Harami. * Tar: Rum milletinden bir üstâdın adıdır. Numan bin Münzir için Hira’da bir köşk yapmıştı. Bunun bir eşini daha kimseye yapmasın diye Numan bin Münzir o köşkün üstünden attırıp öldürdü. (Ahter-i Kebir’den) Devamını Oku

  • MÜTEVASIL(A): (Vasl. dan) Birbirine bitişmiş. Birbirine ulaşan, gelen. Devamını Oku

  • BEYHAKÎ: (Hi: 384-458) Büyük hadis ve fıkıh âlimlerinden olup asıl adı Ebubekir Ahmed bin Hüseyn’dir. İmam-ı Şâfii mezhebinde sözü sened yerine geçen büyük bir hadis âlimidir. Kendisi gibi daha birçok faziletli âlimler yetiştiren Beyhak bölgesinin Hüsrevcurd köyündendir. “Kitab-ün Nusus-uş-Şafiî” ile “Kitab-üs-Sünen Vel’âsar” ve “Essünen-ül-Kebir” ve bir de “Delâil-ün-Nübüvve”gibi eserleri vardır. (K.S.) Devamını Oku

  • BİHİMA: O ikisi, o ikisine, o ikisinden, o ikisiyle mânâlarına gelir ve zamirdir. Devamını Oku

  • MİN: Arabçada harf-i cerrdir. 1- Mekân ve bir şeye başlamayı ifâde eder.Meselâ: $ “Haftadan haftaya” da olduğu gibi.2- Teb’iz için olur. Meselâ: $”Kim bir kavme benzemeğe özenirse onlardan sayılır” cümlesinde olduğu gibi. Bazılarını, bir kısmını ifâde ediyor. 3- Cinsi beyan için olur. Meselâ: $ “İşlediğiniz hayrı Allah bilir” cümlesinde “min” tebyine (açıklamaya) vesile oluyor.4- Bedel-i Devamını Oku

  • RÜSTE: f. “Çıkmış, bitmiş, yetişmiş” anlamlarına gelir ve birleşik kelimeler yapılır. Meselâ: Nev-rüste $ : Yeni yetişmiş bitki. Devamını Oku

Sponsorlu Bağlantılar